Brama garażowa segmentowa jak działa?
Brama garażowa segmentowa jak działa? Szukając nowej bramy wjazdowej do garażu, większość osób zwraca uwagę na dwa rozwiązania konstrukcyjne: roletowe i segmentowe. W pierwszym przypadku jest to opcja wygodna i kompaktowa do zamontowana w prawie każdym otworze. W drugim wymaga nieco więcej wyjaśnień i zrozumienia. A jednak w Europie, pod względem ilości sprzedaży te bramy są w czołówce i to już od dłuższego czasu.
Podstawowy element garażu – jak go wybrać?
Bramy garażowe roletowe można łatwo zamontować w każdym garażu, nawet małym z niskim sufitem, niezależnie od podjazdu. Skrzydło bramy zwijane jest w rolkę, która jest ukryta w kompaktowej skrzynce nad otworem, nie zajmując miejsca pod stropem garażu. Bramy garażowe segmentowe wymagają wolnej przestrzeni pod stropem wewnątrz garażu dla poziomych szyn. To jedyna różnica w konstrukcji tych dwóch typów bram garażowych. Rolety są zwijane i chowane w kompaktowym pudełku.
Bramy segmentowe wznoszą się wzdłuż prowadnic do sufitu. Poza modelami garażowymi w domach prywatnych dostępne są także bramy przemysłowe segmentowe. Te modele są otwierane pionowo, dzięki czemu jest dużo wolnego miejsca.
Na co zwrócić uwagę wybierając segmentowy model bramy?
Wybierając garażową bramę segmentową, oprócz ceny i wyglądu, należy zwrócić uwagę na szereg parametrów związanych z montażem i bezpieczeństwem eksploatacji. Pod tym względem te bramy przewyższają wszystkich swoich konkurentów. Dlaczego ten rodzaj bramy stanowi najlepszy wybór? Dzięki wielu cechom konstrukcyjnym i wzorniczym oraz uznanej praktyczności bramy segmentowe stały się jednymi z najpopularniejszych w dzisiejszych czasach.
Brama garażowa segmentowa jak działa? To rodzaj bram, których konstrukcję reprezentują sekcje połączone zawiasami, poruszają się one po specjalnych szynach prowadzących, które są przytwierdzone do krawędzi otworu i są zainstalowane pod sufitem garażu. Po otwarciu bramy segmenty jeden po drugim przedostają się pod strop pomieszczenia.
Wnętrze bramy garażowej składa się z paneli umieszczonych jeden nad drugim. Po otwarciu garażu przechodzą pod sufit, dzięki czemu znacznie oszczędza się miejsce. Tor jezdny bramy segmentowej znajduje się wewnątrz głównego otworu garażowego. Dzięki tej konstrukcji, strefa wjazdu pozostaje całkowicie wolna, gdy skrzydło jest otwarte, a gdy skrzydło jest zamknięte, brama automatyczna staje się niezawodną barierą przed przestępcami.
Takie cechy konstrukcyjne spowodowały, że częstym wyborem przedsiębiorców stały się bramy przemysłowe segmentowe. Chętnie zamawiane są modele z dużym przeszkleniem lub tylko wstawkami ze szkła.
Sekcje bram do zamontowania w garażu
Ściany stalowe bram garażowych ocieplone są pianką poliuretanową. Niezawodnie chronione przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi dzięki cynkowanemu ogniowo materiałowi z powłoką poliestrową. Skrzydło drzwiowe posiada również doskonałą trwałą ochroną przed wpływami mechanicznymi.
Cynkowany ogniowo materiał i podkład poliestrowy o wysokiej przyczepności zapewniają optymalne zabezpieczenie. Bramy garażowe segmentowe mają doskonałą izolację cieplną dzięki doskonale zaprojektowanej konstrukcji wewnętrznej segmentów.
Projekt sekcji bramy ma kilka zalet:
- Niska waga
- Wystarczająca wytrzymałość
- Wysoki współczynnik izolacji termicznej.
Automatyka do bram od garażu
Napędy do bram (automatyka), chronione są jest taśmę alkidową o wysokiej wytrzymałości, która unosi bramę (pięć razy mocniejszą niż stal) i nie wymaga konserwacji. Dzięki temu napęd do bramy pracuje cicho i bezawaryjnie przez wiele lat eksploatacji.
Konstrukcja bramy segmentowej po pierwsze oszczędza miejsce, a po drugie nawet dziecko może otworzyć bramę, kompensując jej ciężar za pomocą sprężyn skrętnych.
Automatyka służy do wygodnej obsługi garażowych bram segmentowych. Dzięki zastosowaniu napędów elektrycznych, użytkowanie bram jest wygodne i łatwe. Ponadto bramy segmentowe w połączeniu z napędami charakteryzują się dużą prędkością otwierania, co znacznie oszczędza czas.
Nowoczesna automatyka to oszczędność energii: w trybie czuwania ograniczają jej zużycie do minimum. Podczas przebywania w samochodzie bardzo wygodne jest otwieranie za naciśnięciem przycisku, szczególnie przy wietrznej i deszczowej pogodzie, doceniany jest napęd do bramy.
Sprawdź koniecznie:
Ocieplana czy nieocieplana brama?
- Nieocieplane bramy garażowe to najkorzystniejsza opcja, idealna do wolnostojących garaży, które nie wymagają izolacji termicznej. Brama o podwójnych ściankach i dobrej izolacji termicznej jest dobrym rozwiązaniem technicznym z podwójną ścianą i jest polecana w przypadku, gdy garaż sąsiaduje bezpośrednio z domem.
- Ocieplana brama garażowa zapewnia optymalną izolację. Jest zalecana, jeśli na przykład ktoś używa garażu, jako warsztatu i chce zmniejszyć straty ciepła, a tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania garażu.
Ważna jest również szczelność na całym obwodzie bramy garażowej segmentowej. Wytrzymałe, sprężyste i odporne na warunki atmosferyczne uszczelki, które są montowane od zewnątrz ze wszystkich czterech stron, są odporne na działanie wiatru i deszczu. Duży profilowany kołnierz uszczelki podłogowej dodatkowo kompensuje drobne nierówności.